.
.

söndag 19 maj 2013

Ett besök på Zetas




 
 
 
  


Gokväll!

För några veckor sedan var jag i huvudstaden, och på hemvägen 
passade vi på att stanna till vid Zetas "Finsmakarens Trädgård".

Det är verkligen en oas för oss som älskar allt som har med blommor, trädgård och natur att göra.
Man kan gå där hur länge som helst och bara insupa atmosfären, 
samt dofta på blommor man aldrig sett förut eller ens hört talas om namnet på. 

Här kan de verkligen konsten att skapa en vacker trädgård.





Blommor och trädgård blandat med vackra saker både för inom- och utomhusbruk.





Hortensior och fjärilslavendel. Ett måste i min trädgård!




Vackra detaljer!



Rostiga krukor och spaljéer och min favorit, Afrikas lilja!










Vita pelargoner, så fint i lite nötta krukor.

Givetvis så passade vi även på att dricka kaffe i trädgårdscaféet.
Det var en vacker dag och vi satt ute i solen och njöt innan vi fortsatte hemåt.

k r a m 

Victoria



15 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Ja, man kan ju inte annat än att bli kär i Zetas, var ju också där efter den Stora Bloggdagen :-)
Massor av fina bilder du tagit!
KRAM Judita

dianasdrömmar sa...

Zetas är så mysigt , var där och fikade med Nilla kram Diana

mammaxtre sa...

Jag bor nära Zetas och var där häromdagen. Handlade ingenting, gick bara omkring och mös.

Vilka fina innebilder du har tagit. jag vet banne mig inte hur man gör för att lyckas med det. Jag fotar bara utebilder bara för att jag inte får till det inomhus :-(

Ha en fin dag

Lena - gott för själen sa...

Det där stället är verkligen fantastiskt! Älskar det.

Kram Lena

Hemma på Sjuan sa...

Men åhh så mycket vackert! Tack för inspirationen, här är det tänkt att det ska bli förändring i vår lilla trädgård bara vi får tid... Kram Suss

Malin - I min trädgård sa...

Ja Zetas är verkligen en oas. Har faktiskt inte varit där ännu i år, för det är så mycket jag vill göra, men så lite tid över :). Det är prioriteringar som gäller. Men snart ska jag ta mig dit (kanske när det är dags att köpa vin till växthuset?) och bara njuta!

Ha en bra dag!

Hälsningar Malin

Unknown sa...

Åh vad mycket fint. Ser fram emot att få komma dit om några veckor :)
Kram Maria

Victoria Skoglund sa...

Åhh, vilka fina bilder. Vad roligt att du hälsar på :) Kanske ses vi på Öland i sommar. Kram Victoria

åse sa...

Åh vilka ljuvliga bilder du bjuder på en lisa för ögat, tack säger jag som bor lite för långt bort från Zetas.

åse sa...

Åh vilka ljuvliga bilder du bjuder på en lisa för ögat, tack säger jag som bor lite för långt bort från Zetas.

Titta in hos Thess sa...

Jaa vilken härlig dag det var !!!
Och tack för mycket trevligt sällskap :))))

Kram Thess

Enkel stil sa...

Åh, vad jag blir avis. Jag vill åka dit nu. Kanske kan det bli lite senare i sommar. Tack för dom fina bilderna. Jag har redan sett ett och annat som jag ska ta med mig och hoppas bli verklighet i vår trädgård.
Kram Anita

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Bästa inspirationsstället . proffsiga Viktoria med personal.

hade gärna varit med #gänget# från bloggdagen där och tagit en fika ...blev alldeles för kort tid att prata på lördagen ....


Kram
Pernilla

Channal sa...

Trodde du hade varit där igen och shoppat loss! Fint ställe!

Kram Anna

Maria - Wikers Liv sa...

Vilka härliga bilder!!!! Måste också ta mig dit ;)
Kram /Maria