.
.

tisdag 12 mars 2013

Glädjeämnen!






Våren närmar sig med stormsteg!

Då kommer skaparlusten tillbaka lite och jag kan inte vänta tills
jag får stoppa fingrarna i jorden. Men än är det inte riktigt dags att sätta 
igång med trädgårdsarbete utomhus, för där råder det ännu rätt så bister kyla! 


Tills dess att det blir lite varmare utomhus och att solen smälter bort all snö,
så är jag glad att få åka en sväng till blomsterhandeln och 
införskaffa lite fina blommor att plantera till påsk.






Murgröna, vita stenar, plättar i luften och lite ägg och dekorationer från förra året. 
Med enkla medel blir det alltid fint resultat. Tänk att blommor kan göra en lycklig!


  

Foto - Limestonebythesea



Fin fortsatt vecka till er!

k r a m 

Victoria

7 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vackert! Verkligen stillhet och ro i ditt arrangemang. Jag längtar också ut till jorden. Kraaaam Pia

Life´s Silverlining and I sa...

Ja det är verkligen så, växter får en att må bra. Blommor blir man glad av. Fint arr. Du gjort! Kram Nilla

Mrs Sunshine sa...

Ja visst är det kallt?! Galet, mitten av mars, det BORDE ju vara mer vår i luften, och jag längtar också att få börja påta ute i jorden!

Ha det gott!

kram Christin

meandmike sa...

Ja det är tur att man kan ha blommor innte för ute går det ta mig tusan inte. Vaknade i morse till ett helt vitt landskap??!! Vad ska det vara bra för - vill ha VÅR nu.

Unknown sa...

Bara att acceptera kylan och snön, men det är härligt att lura sig själv inomhus, med lite härliga vårblommor :o)

//Linda

Concept_By_Sarah sa...

Javisst är det härligt när värmen kommer! Men här blev det ett bakslag och idag ligger det snö ute... men dröjer nog inte länge till och man kan sitta ute och njuta av grönskan! Och snart åker vi till Öland, längtar! Kram Sarah

Anna sa...

Ja, visst vill vi har vår på våra öar nu! Men så länge den inte vill infinna sig utonhus får vi göra vårfint inne!
Kramen