.
.

tisdag 22 maj 2012

Dinnertime



Gokväll därute!


Vilka härliga dagar vi haft! Vågar man tro på att sommaren äntligen är här för att stanna?
Vi har i alla fall haft en underbar helg i solen på ön. Vi har jobbat utomhus med altanbygge
och lite planteringar på tomten. Jag återkommer med bilder på det lite senare i veckan. 

Jag inser också att det är dags att inhandla en ny solskyddscreme nu för att inte bränna sig,
då vårsolen är riktigt stark. HÄR kan ni hitta bra produkter till helt ok priser.
Tipsa gärna om era favoriter!


Nu över till något helt annat!
Här kommer lite mat och tips på en smarrig middag. Enkelt men såå gott!
Färskostfylld lax med wasabi och rostade sesamfrön, jasminris och en god blandsallad med
solmogna kvisttomater toppat med crema de balsamico. I love!








Till dessert en klassisk kladdkaka med vispgrädde och färska jordgubbar.
Även om det är varmt och skönt ute nu så får vi nog vänta ett tag till på svenska jordgubbar
och dessa var belgiska men faktiskt riktigt söta och goda.







Önskar er en fortsatt skön vecka i solen!

Vi ses snart igen. Nu har jag kameran full med bilder från helgen som gått som jag tänkte dela med er. Hoppas ni vill hänga med mig ett tag till även om inläggen inte duggar så tätt nu när vädret visar sig från sin bästa sida.


KRAM


Victoria

12 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Klart jag hänger med! Sund inställning till bloggen tycker jag! Vad gott detta såg ut! Godnatt o kram

Helenas enkla vardag sa...

Nej nu är det tid att vara ute när det är så fint! lax gör vi alldeles för sällan trots att jag tycker det är gott! väntar med spänning att se korten från ert paradis!
Kram Helena

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

ja även jag ser fram emot bilder....ha ännu en ljuvlig dag i solen

kram Pernilla på Piazzan

Villa Ryttarängen sa...

Vad smarrigt det där såg ut, ska prova laxen i helgen. Tack! Ha det bra ute i solen och smörj... Kram Pia

Hemma på Sjuan sa...

Så gott det ser ut, lax är en favorit och jordgubbar det ä sommar det!
Klart jag följer bloggen :)
Kram Suss

Två Trappor sa...

Så vackert och gott det ser ut! Jag älskar lax och blir glad för nya goda recept. Självklart hänger jag med och följer dig och ert husbygge :) Bloggen kommer lite i andra hand även för mig dessa varma dagar, nu gäller det att ta vara på livet utomhus. Ha det fint, kramar

Casa of Mia sa...

Vilken underbar mat, jättefina bilder och allt ser så gott ut, kram

A House With A View sa...

Mmmmmm vad himla gott det där ser ut!!!!! Älskar lax, riktigt mumsigt!!! Superfina bilder! Och såklart att jag hänger på dig, gillar din fina blogg!!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Anna sa...

Mumsigt värre! Detta måste testas framöver! Tack för inspirationen!

Kram från grannön!

Enkel stil sa...

Jag har ett gott snällrecept med fylld laxfile som är riktigt gott. Svenska jordgubbar fanns det i Saluhallen i Stockholm när vi var där i helgen. Det fanns inget pris på dom men det luktade underbart gott! Lukta är gratis!
Sunt tänk! Kikar in när det regnar!
Kramar Anita

House number 11 sa...

Ja, jag hänger med!
Jag blev så väldans snugen på lax nu!
Kram Jenny

Berså sa...

Jaaa ! Nu är sommaren här !!! :) härliga bilder !