.
.

onsdag 9 maj 2012

Älskade pion!








A  Queen in the Garden!



Jag satt en stund och kikade runt bland mina bloggfavoriter och jag blir helt upprymd av all kreativitet det finns därute och så mycket fint ni alla bjuder på. Inredning, mode, trädgårdar, uteplatser, familjeliv, resor - ja verkligen hela spektrat av inspirerande läsning.


I vår stad har det varit riktigt ruggigt väder ute idag, regnigt och mörkt och hallå, hallå...
Var är våren och värmen? Längtan efter värme och sommar är riktigt stark nu, och jag drömde mig bort en stund bland mina foton från förra sommaren. Jag fastnade för dessa älskade pioner som är så vackra och står som stolta drottningar i många trädgårdar. Jag skall definitivt plantera flera stycken så snart trädgården på ön börjar ta form. Vill ni ha piontips kan ni läsa HÄR.

Tills dess njuter jag av dessa finingar som finns på granntomten på ön,
där det bott en dam med gröna fingrar.

Så vackra!






KRAM

V

5 kommentarer:

Två Trappor sa...

Åh, det finns inget underbarare än pioner i trädgården! Så vackra pionbilder du bjuder på. Önskar dig en fin torsdag! Kram o go'natt!

Två Trappor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Ryttarängen sa...

Älskar pioner. Så vackra och ståtliga. Kram Pia

Life´s Silverlining and I sa...

Ja verkligen superfina, älskar pioner! kram Nilla

Mariette sa...

Pioner är ett måste! De är fantastiska och man ångrar aldrig de man planterat bara de man inte planterat!

Kram Mariette